Afhang- & Baanreglement

1. Alle leden zijn verplicht om eerst af te hangen alvorens op de baan te gaan. Ook als het niet druk is dient te worden afgehangen. Dit is om bestuur inzicht te geven in de belasting van de verschillende banen en erop toe te kunnen zien dat alleen leden en introducés gebruik maken van de banen.

2. De KNLTB-ledenpas is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar. Zonder geldige pas is er geen speelrecht. Indien een spelerspas vergeten is, kan bij het bestuur een leenpas worden gevraagd. Het is niet toegestaan om andermans pas te gebruiken, zonder uitdrukkelijke toestemming van het bestuur.

3. Een speelperiode kan ingaan op elke vijf minuten. Twee personen kunnen een 45 minuten de baan reserveren. Drie of vier personen kunnen 1 uur de baan reserveren.

4. Melden zich na afloop van een speelperiode geen nieuwe spelers voor een baan, dan mag men blijven doorspelen op deze baan, totdat nieuwe spelers zich melden.

5. Het bestuur heeft het recht t.b.v. trainingen, toernooien, Toss-avond, de KNLTB-competitie of andere evenementen banen te blokkeren. We streven ernaar altijd een baan vrij te houden voor de recreatieve tennisser.

6. Men mag alleen met voor gravel geschikt schoeisel de banen betreden.

7. Het is verplicht om afval in de daarvoor bestemde afvalbakken te deponeren op het park.

8. De banen dienen cirkelgewijs van buiten naar binnen, te beginnen aan de buitenrand van de uitloopruimte van het terrein geveegd te worden. Zie aanwijzingen op de baan.

9. Het is verplicht na het tennissen de baan te slepen. De sleepnetten dienen na gebruik opgehangen te worden. Het op de grond laten liggen van de netten kan zeer gevaarlijke situaties opleveren!

10. Het bestuur is gerechtigd veranderingen aan te brengen in dit reglement en zullen tevens beslissen in gevallen waarin dit reglement niet voorziet.

We verzoeken iedereen deze regels strikt na te leven en elkaar er, indien nodig, op aan te spreken. Uiteraard gaan we ervan uit, dat dit niet nodig is, omdat ze voor een ieders speelplezier in het leven zijn geroepen.

Versie april 2021