Nieuwsbrief en laatste Corona update

Zoals sommigen van jullie al weten: we mogen weer spelen!  De timing met het prachtige weer is goed, alsook dat de banen zijn geprepareerd. De nieuwe netpalen en netten zijn de laatste puntjes op de i die het park een boost geven. Blijkt tennis, ondanks de Corona maatregelen toch een ideale sport te zijn om elkaar weer te zien en te recreëren. Zeker nu ook het dubbelen is toegestaan.

Om de banen en voortgang van het spelen zo goed mogelijk te houden, hierbij nog een reminder en aandachtspunten in het belang voor ons allen:

• Hang digitaal af!; de enige manier om geoorloofd te spelen. ( mits de contributie voldaan is ;-)

• Respecteer het bord “banen niet bespeelbaar” ; er is goed overwogen om deze op te hangen en jouw keuze voor korte termijn om dit toch te doen, brengt schade voor de langere.

• De banen moeten (rustig) ingelopen worden; heb je je hakken in het zand gezet; geen probleem, maar stamp de kuil weer netjes aan.

• Veeg de banen in cirkels, van buiten naar binnen!; hierbij blijft de gravel binnen de lijnen t.o.v. horizontale en verticale lijnen die het gravel meer buiten de baan brengen.

Bij gebruik maken van de led verlichting, volg graag het volgende protocol:

• Is er niemand na je op jouw baan, vergeet niet de lampen op jouw baan uit te doen! Instructie hangt bij de Ipad aan de muur in het clubhuis.

• Verlaat het park direct na het spelen. Doe jezelf; de opvolgende spelers en de club niet tekort, door besmettingsrisico te nemen en een financiële boete te krijgen.

• Houd de avondklok in acht.

Daarnaast heeft het kabinet dinsdag 23-02-2021 een persconferentie gehouden met betrekking tot de coronamaatregelen. Voor tennis betekend dit hetvolgende:

Gewijzigde maatregelen vanaf 3 maart

• Jeugd en jongvolwassenen tot en met 26 jaar mogen spelen en trainen in groter groepsverband, alleen buiten. Zij hoeven tijdens het sporten onderling geen 1.5 meter afstand te houden. Dubbelen is voor hen mogelijk. Ook interne wedstrijden op de club zijn toegestaan.

Maatregelen die worden verlengd

• Volwassenen vanaf 27 jaar mogen tennissen en padellen met 2 personen, alleen buiten. Zij houden 1.5 meter afstand. Alleen enkelspel is dus toegestaan. De rijksoverheid staat dubbelen met 4 personen uit 1 huishouden wel toe.

• Voor trainingen met volwassenen vanaf 27 jaar geldt een maximale groepsgrootte van 2 personen per baan op 1.5 meter afstand, dit is exclusief trainer. Alleen buiten.

• Tennis- en padel in een binnenaccommodatie is niet toegestaan, ook niet in een blaashal.

• Er worden geen (officiële) wedstrijden zoals competities en toernooien gespeeld.

• Voor topsporters gelden uitzonderingen.

• Publiek is niet toegestaan.

• Sportkantines, kleedkamers en douches zijn dicht.

• De avondklok geldt van 21.00 tot 4.30 uur. Lees meer over de avondklok.

Kijk hier voor uitgebreide informatie van de rijksoverheid over de lockdown. De specifieke maatregelen in de sport zijn hier te vinden.

Veel oud nieuws hierboven en dus appeltje eitje om na te leven. Daardoor genoeg rede om lekker te gaan spelen in de buitenlucht!

Zo staat de maand april voor de jeugd in het teken van de "KNLTB Vriendjes-maand". Hoe het werkt? Heel simpel! Laat jouw zoon of dochter een vriendje/vriendinnetje, broertje of zusje meenemen naar de tennisles. Informeer wel eerst even bij de tennisleraar wanneer jouw kind een vriendje mee kan nemen naar de les.

Clinic 'Tennis the World' en Après-corona

Corona Update